وبلاگ

چرا فیلم میبینم متوجه میشم ولی نمیتونم صحبت کنم؟

1-01
مقالات

چرا فیلم میبینم متوجه میشم ولی نمیتونم صحبت کنم؟

این سوالی هست که خیلی از دانشجو ها از من میپرسند
و البته جوابش خیلی سادس. میخوای جوابشو بدونی؟
بیا تا بهت بگم.

۱- اولین دلیل اینه که مغز ما وقتی اطلاعاتی رو میگیره خودش اونها رو با توجه به تصویری که میبینه پردازش میکنه و شما ناخواسته اونها رو درک میکنید بدون اینکه بدونید معنی اون لغات چی هستند.

۲- دلیل بعدی اینه که شما تعدادی لغت بلد هستید که وقتی اونها به گوشتون میخوره خوب متوجه هستید که معنیشون چیه و کم و بیش متوجه منظور اشخاصی که در حال مکالمه هستند میشید، ولی خوب پس چرا شما که متوجه میشید نمیتونید صحبت کنید و از اون لغات و اصطلاحات استفاده کنید و همون جمله رو بسازید؟ خوب نکته همینجاست، شما اون لغات رو میدونید ولی چون اون لغات به مرحله صد در صد اکتیو شدن در ذهن شما نرسیدن نمیتونید در مکالمه ازشون استفاده کنید و فقط اونها رو متوجه میشید.

خوب راه حل چیه؟

راه حل سادست، فقط باید یکم تمرین کنید تا بتونید بدون فکر کردن جمله سازی کنید و راه حل علمی که من به دانشجوهام توصیه میکنم و همیشه ازشون میخوام این هست که از همون سطح مبتدی و با همون دانش کم و در همون حد‍ شروع به صحبت کنن و من سر کلاسهای خودم همون اطلاعات کمی که دارند رو باهاشون مرور میکنم و این باعث‌ میشه از همون ابتدا به صحبت کردن عادت کنن.

شاید بگی چرا خوب اونها که چیز زیادی بلد نیستن!

نکته همینجاست. حتما دیدی کسانی رو که دانش بالایی در زبان دارند ولی اصلا قادر به صحبت نیستند، دلیلش فقط اینه که هرچی دانش زبانت بره بالاتر و شروع به صحبت نکنی این ترس از اشتباه کردن در زمان صحبت و وسواس، با زیاد شدن علمت بیشتر و بیشتر میشه و باعث میشه نخوای که صحبت کنی و هر روز مغزت بهت میگه صبر کن فردا که چنتا اصطلاح دیگه یاد گرفتیم شروع میکنیم و فردا هم همین وعده رو بهتون میده، پس اصلا نباید منتظر بمونی. این همون کاریه که من در دوره های آموزشی خودم انجام میدم و در خلال درس ها جاهایی هست که با دانشجوهام تمرین مکالمه میکنیم و ازشون میخوام که ویدئو رو‌ نگهدارند و با من تمرین کنند یا ویدئو رو نگهدارند و راجع به موضوعی صحبت کنند و این متد جدید و کاربردی باعث میشه به راحتی هر چه تمام تر با یک دوره آنلاین که همیشه در اختیارشون هست با من درسهای رو تمرين کنن و بتونن شروع به صحبت کنن. پس منتظر فردا نمون و همین الان برو و توی دوره آموزشی جامع من که همه درسها رو از پایه داره ثبت نام کن شروع به تمرين کن و کار امروز رو به فردا ننداز.

به امید پیشرفت☺️
مهدي صدرا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *