وبلاگ

یادگیری زبان انگلیسی فقط در ۳ ماه

3-month
مقالات

یادگیری زبان انگلیسی فقط در ۳ ماه

زبان یاد گرفتن خیلی راحته و با یادگیری زبان انگلیسی دریچه ای رو به فرصتهای جدید برات باز میشه، شاید راه جدید برای مهاجرت و تحصیل در یک دانشگاه خوب و یا شاید یک فرصت شغلی جدید حتی داخل کشور پیدا کنی، ولی سوال اینه که چطور میشه تو مدت کوتاهی مثل بلبل انگلیسی صحبت کرد؟ از کجا باید شروع کنی؟ چند ساعت در روز باید مطالعه کنی؟ ولی قبلش باید با سیستم بدن خودت آشنا بشی که بدونی چجوری شروع کنی.

عملکرد مغز در مواجهه با یادگیری

قطعا در طول ۳ ماه میشه پیشرفت کرد ولی قبلش میخوام یه نکته در رابطه با مغز انسان بهت بگم؛ مغز ما بعد از یادگیری حتما به زمانی نیاز داره که بتونه مطالب رو سبک سنگین کنه و در خودش جا بده و نکته مهم تر اینه که فقط حفظ کردن یکسری مطالب کافی نیست، توانایی استفاده از آنها خودش یک پروسه دیگه هست که تو باید عملی کار کنی تا اون مطالبی که یاد گرفتی رو اجرایی کنی،
ما اصطلاحا میگیم active شدن لغات و اصطلاحات، حالا این لغات و اصطلاحات چه زمانی active میشن؟ حتما تا حالا به این نکته برخوردی که فیلم میبینی و یا موزیک گوش میدی و خیلی راحت بخش زیادی از اون رو متوجه میشی ولی خودت نمیتونی صحبت کنه، مشکل همینجاست، تو لغات رو میدونی ولی هنوز در ذهن تو فعال نشدن یا اصطلاحا active نشدن، فقط وقتی فعال هستند که تو بتونی ازشون استفاده کنی یعنی تو مکالمه به زبون بیاریشون و در واقع قادر به استفاده از اونها باشی. پس وقتی که تعیین سطح میشی و بهت میگن سطحت از اونی که فکر میکنی پایین تره تعجب میکنی و وقتی کتاب رو بهت میدن و کتاب رو باز میکنی میگی؛ اینها که خیلی آسونه! باز هم تعجب نکن چون تو باید بتونی راجع به اون مطالب صحبت کنی وقتی نتونی به زبون بیاری پس اون سطح تو نیست، فقط دانستن‌ لغات کافی نیست، توانایی استفاده از اونها در مکالمه مهمه. این مثال رو برات زدم که متوجه بشی باید زمان بزاری و روی تک تک لغات و‌اصطلاحاتی که یاد میگیری کار کنی تا برات جا بیوفته و به زبونت بیان و بتونی تو شرایط مختلف ازشون استفاده کنی.

چقدر در روز وقت مطالعه داری؟

حالا بیا با واقعیت روبرو بشیم، ما تو یه دنیای واقعی داریم زندگی میکنیم و در روز ساعت هایی رو به خواب و استراحت و ساعتهایی رو هم به کار و تلاش و کارهای متفرقه میگذرونیم و عملا زمانی مثل ۱۰ یا ۱۲ ساعت در روز برای مطالعه و پیشرفت یهویی در مدت کوتاه نداریم.

آره میشه تو ۳ ماه صحبت کرد ولی نه اینکه تو‌ این مدت کوتاه مثل بلبل انگلیسی صحبت کنی، فقط در حدی که یکم صحبت کنی و‌ بتونی گلیم خودت رو‌ از آب بیرون بکشی. بنابراین باید با برنامه ریزی و با اختصاص دادن ۱ الی ۲ ساعت زمان در روز به ایجاد یک عادت جدید بپردازی و ۱ سال روی خودت درست و اصولی سرمایه گذاری کنی و امیدوار باشی که قطعا در مدت زمان کمی بیشتر از ۳ ماه میتونی زبان رو اصولی و پایه ای یاد بگیری، ولی این بار دیگه اون حس بد که یک نفر با فریب یادگیری زبان در مدت کوتاه مبلغی رو ازت گرفته و تو به نتیجه دلخواه نرسیدی رو ‌نداری و دیگه حالت از زبان و مدرس های زبان بد نیست.

یادگیری اصولی

پس نتیجه میگیریم زبان یادگرفتن واقعاً راحته به شرطی که درست و اصولی قدم برداری و یه مشاور و متخصص خوب در کنارت داشته باشی، بنابر این به حرف من ریش سفید گوش کن و کاری که میگم رو انجام بده و با من شروع به یادگیری کن، کم کم یک عادت جدید ایجاد کن، هیجانی نشو و نگو روزی چند ساعت میخونم، کم کم و آهسته باید خودت رو عادت بدی به شرایط جدید. روزی ۱ ساعت با هم کار میکنیم تا این عادت مطالعه زبان در تو نهادینه بشه و به هدفت برسی، پس همین الان روی این لینک بزن ……. و دوره آموزش من رو که با عشق و با تمام وجودم برات آماده کردم تهیه کن و اصولی آموزش ببین و مطمئنم با این روش به هدفت میرس. منتظرت هستم ☺️

به امید پیشرفت
مهدي صدرا

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *